Nazywam się Arkadiusz Kolak. Jestem pomysłodawcą i założycielem eMATMA. Od zawsze pasjonowała mnie matematyka i przekazywanie wiedzy w sposób przystępny i zrozumiały dla każdego. Z wykształcenia jestem ekonomistą, posiadam jednak studia podyplomowe z matematyki oraz przygotowanie pedagogiczne, które uprawnia mnie do uczenia matematyki w szkole podstawowej i średniej. Nieustannie biorę udział w szkoleniach z zakresu dydaktyki nauczania matematyki, co pozwala mi korzystać z najnowszych osiągnięć w tym zakresie. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
W dydaktyce nauczania matematyki jestem zwolennikiem stosowania nowatorskim metod, które dają fantastyczne rezultaty jak chociażby odwrócona lekcja, gdzie zamiast tradycyjnych niezrozumiałych wykładów, uczniowie najpierw uczą się nowego materiału samodzielnie (np. oglądając filmy, czytając materiały), a następnie na lekcji rozwiązują zadania i dyskutują. Z koncepcją tą idealnie łączy się idea myślącej klasy - metoda Petera Liljedahla, w której uczniowie rozwiązują problemy w małych grupach na tablicach suchościeralnych lub tabletach graficznych, bez wcześniejszego wykładu. Nauczyciel nie podaje gotowych rozwiązań – uczniowie muszą samodzielnie odkrywać metody, co pozwala na rozwijanie myślenia matematycznego, współpracy i kreatywności.
Bardzo duży nacisk kładę na zastosowanie wiedzy w rzeczywistości, rozwijanie umiejętności analitycznych, stąd też często dydaktykę opieram na pracy projektowej. Uczniowie realizują dłuższe projekty, np. analizują budżet domowy, projektują plan miasta lub badają statystyki sportowe. Matematyka staje się praktyczna i powiązana z życiem codziennym. Matematyka to przecież nie tylko wzory i definicje By ukształtować u młodego człowieka pojęcia matematyczne trzeba stworzyć warunki do podejmowania różnych aktywności, i pozwolić uczniom na samodzielne prowadzenie procesu badawczego, mierzenie się z sytuacjami problemowymi.
Dzieci to badacze otaczającego ich świata. Uczą się przez działanie - obserwują, próbują, testują. Najwięcej zapamiętują, gdy są zaangażowane i zaciekawione. Poznają swój mikroświat po swojemu - często na zasadzie prób i błędów. Powinniśmy pielęgnować te naturalne skłonności i proponować dzieciakom udział w "projektach badawczych".
Jestem też zwolennikiem uczenia bez ocen. Zamiast tradycyjnych ocen preferuję stosowanie informacji zwrotnej, dzięki której uczeń wie, co poprawić. Liczy się proces uczenia, a nie tylko wynik końcowy. Powala to na eliminację stresu i napięcia, co przekłada się na lepszą motywację oraz rozwój umiejętności samokontroli.
eMATMA oferuje kursy, które pomagają uczniom szkół podstawowych i średnich w skutecznej nauce matematyki. Dzięki naszym kursom i korepetycjom online uczniowie mogą lepiej zrozumieć materiał, przygotować się do egzaminów i osiągnąć lepsze wyniki. Naszym celem jest uproszczenie nawet najtrudniejszych zagadnień i pokazanie, że matematyka może być logiczna, zrozumiała i dostępna dla każdego.
W eMATMA stawiamy na praktyczne podejście do nauki matematyki. Nasze kursy i materiały są dostosowane do potrzeb uczniów, a nasz zespół doświadczonych nauczycieli dba o to, by każdy zrozumiał nawet najtrudniejsze zagadnienia. Nasza platforma łączy nowoczesne technologie z tradycyjnymi metodami nauczania, co sprawia, że nauka staje się bardziej efektywna i przyjemna.
Co nas wyróżnia?
✅Jasne i przystępne wyjaśnienia – unikamy skomplikowanego języka i tłumaczymy w sposób logiczny i zrozumiały, przy użyciu analogii i codziennych sytuacji.
✅ Motywacja i wsparcie - Kursy prowadzone są w atmosferze wsparcia i motywacji, co buduje pewność siebie i chęć do dalszej nauki matematyki.
✅ Społeczność uczących się – możesz dołączyć do grup dyskusyjnych, gdzie uczniowie wymieniają się wiedzą i pomagają sobie nawzajem.